Jaka jest różnica miedzy PRem, marketingiem i reklamą?

?Wiele osób myli public relations z social mediami, z marketingiem i reklamą. Chociaż wszystkie te działania idealnie współgrają, mają wiele podbieństw to istnieją miedzy nimi zasadnicze różnice.

Najważniejsza różnica między marketingiem, social mediami, public relations i reklamą to FOCUS!

‼️W skrócie

Marketing

Cel: Marketing ma na celu promowanie produktów lub usług oraz zwiększanie ich sprzedaży.

FOKUS: Koncentruje się na zrozumieniu i zaspokajaniu potrzeb i pragnień klientów.

Narzędzia: Wykorzystuje narzędzia takie jak badania rynku, branding, promocje, strategie cenowe itp.

Media społecznościowe

Cel: Głównym celem mediów społecznościowych jest budowanie społeczności online, angażowanie użytkowników oraz dzielenie się treściami i informacjami.

FOKUS: Koncentruje się na interakcjach, relacjach i komunikacji.

Narzędzia: Obejmuje platformy takie jak Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn itp.

Reklama

Cel: Reklama jest skoncentrowana na promowaniu konkretnego produktu, usługi lub marki.

FOKUS: Koncentruje się na płatnych komunikatach, które są szeroko rozpowszechniane w celu dotarcia do jak największej liczby osób.

Narzędzia: Obejmuje ogłoszenia telewizyjne, radiowe, prasowe, cyfrowe, outdoorowe itp.

Public Relations (PR)

Cel: Public Relations koncentrują się na kreowaniu pozytywnego wizerunku marki i utrzymywaniu dobrej relacji z różnymi grupami interesariuszy.

FOKUS: Koncentruje się na zarządzaniu reputacją, komunikacji FIRMY CZY MARKI OSOBISTEJ, rozwiązywaniu konfliktów i budowaniu zaufania.

Narzędzia: Obejmuje kontakty z mediami, wydarzenia, zarządzanie kryzysowe, komunikaty prasowe, itp.

A Ty rozumiesz różnice?❓❓