Nie ma ona przede mną tajemnic. Zgłaszają się do mnie różni klienci, którzy mają różne produkty i usługi. Zanim zdecydujemy sie na jakieś kroki reklamowe, musze wszystko dobrze sprawdzić.
Nie działam, dla każdego tak samo.
Nawet ofert nie mam kopiuj-wklej.
Każdy produkt czy usługa są inne i potrzebują innych możliwości. Intuicja, wiedza i doświadczenie to jedno, a narzędzia i programy to drugie. Łącze ze sobą to wszystko.
Co to jest reklama natywna?
Najłatwiej tłumacząc to taka reklama, bez reklamy. To taka prezentacja, w której odbiorca, potencjalny klient nie jest świadomy reklamy, a jest zaciekawiony produktem czy usługą. Jest mnóstwo możliwości i opcji reklamy natywnej. Od lokowania produktu, po artykuł, wywiad, treść video czy post w social mediach.
Przykład
Zgłosiła się do mnie klientka, która sprzedaje meble. Marek, które sprzedają meble jest dziś tysiące. Sprawdziłam szybko jej asortyment, poprosiłam o stany magazynowe. Sprawdziłam co tam się dzieje w jej analityce i w moich narzędziach. Pojawiło się kilka możliwości. Przygotowałam strategie. Wśród propozycji, pojawiła się możliwość publikacji artykułu, na wybranym portalu.
Zaproponowałam temat: ᴛᴏᴘ 5 ᴘᴏᴍʏsᴌᴏ́ᴡ – ᴊᴀᴅᴀʟɴɪᴀ ᴡ ᴋᴀᴡᴀʟᴇʀᴄᴇ
Klientka na początku była zaskoczona.
Pani Ewelino:
A gdzie w tytule nazwa mojej marki?
A gdzie opis naszej marki?
Pojawiło się mnóstwo standardowych i oczywiście logicznych pytań.
Jestem PRowcem, ale też wydawcą różnych portali od 2013 roku. Dzięki mojemu doświadczeniu wiem, co się najlepiej sprawdzi.
Argumenty
Ludzie nie czytają nudnych tekstów.
Właścicielka pokazuje się jako ekspert. Dzieli się swoją wiedzą.
Ludzie szukają konkretów (zwężenie tematu, dlatego podałam kawalerkę, można zamienić na mieszkanie 2 pokojowe itp.).
Google uwielbia słowa kluczowe.
Artykuł powinien pracować na siebie przez długi czas… Publikując nudny tekst, skracamy jego żywotność.
I wiele innych, których Wam tu nie zdradzę
Podsumowanie
Jedną z możliwości przy działaniach, może być reklama natywna. Reklama natywna daje wartość. Odpowiada na potrzeby wybranej grupy docelowej czy społeczności.