Czy w oczach innych jesteś ekspertem?

czy w oczach innych jesteś ekspertem?

Budowanie wizerunku to dziś jeden z najpopularniejszych tematów. Poruszany jest przez wielu ekspertów, specjalistów czy przedsiębiorców. Nie od dziś wiadomo, ze to jak postrzegają nas inni ma ogromny wpływ na rozwój naszej działalności jak i na nas samych.

Przemyślana strategia połączona z reklamą, marketingiem i public relations może przynieść najlepsze rezultaty. Składa się na to wiele różnych możliwości, wśród nich – budowanie wizerunek eksperta.

A Ty jakim ekspertem jesteś?

Od razu zaznaczam, że wg mnie ᴇᴋsᴘᴇʀᴛ ᴏᴅ ᴡsᴢʏᴛᴋɪᴇɢᴏ ɴɪᴇ ɪsᴛɴɪᴊᴇ.

? Przykład:

MARKETING – to bardzo szeroka dziedzina. Istnieje mnóstwo odmian marketingu m.in. content marketing, influencer marketing, digital marketing, marketing sieciowy itp. Wymieniać można bez końca.

Jeśli ktoś zauważy podpis do imienia i nazwiska „ Anna Kowalska – ekspert od marketingu” nie do końca będzie wiedział o jaki marketing dokładnie chodzi. Warto dodać kolejne człony, doprecyzować – od jakich konkretnie elementów i zagadnień jest ekspertem.

„Anna Kowalska – ekspert od influencer marketingu” Brzmi bardziej zrozumiale prawda?

Jak budować wizerunek eksperta?

Technik i możliwości jest cale mnóstwo. Jednym z elementów tworzenia pozytywnego wizerunku jest kontakt z mediami. Publikacja rzetelnych, merytorycznych poradników, które zobrazują Twoją wiedze i pokażą cię jako eksperta w danej dziedzinie.

Poradnik – najpopularniejsza forma publikacji w sieci w ostatnich latach. Tekst odpowiada na pytania „jak?”, „po co?”, „dlaczego?”, „gdzie?” itp.

O czym warto pamiętać pisząc poradnik?

? Temat
Temat musi być ciekawy i interesujący, najlepiej taki który wzbudzi zainteresowanie konkretnej grupy odbiorców.

? Długość i jakość tekstu
Tekst ekspercki powinien mieć minimum 5 tys. znaków. Po 2 tys. nikt nie uzna cię za eksperta… Krótkie teksty nic nie wnoszą, nie mają wartości. Artykuł powinien być ciekawy, merytoryczny, przekazujący konkretną wiedzę.

?Nie powielajcie tematów i treści od innych.

Ważne, aby treści były unikalne.
⚠ Pamiętaj: Kopiowanie jest zabronione i karalne! – nie wolno kopiować tekstów z innych stron www, nawet fragmentów. Jest to niezgodne z prawem! Jeśli chcesz przytoczyć jakieś zdania: cytuj, podając dane autora, stronę www itp.
Kopiowanie też wpływa na Twój wizerunek.

? Zdjęcia, grafiki, Infografiki
Są bardzo ważne, to one mogą wypłynąć na przyciągnięcie czytelników. Szczególnie zdjęcie główne, które obrazuje tekst i jest wyświetlane, gdy podlinkujemy artykuł w mediach społecznościowych. Pamiętaj, aby zawsze dodawać swoje zdjęcie!

? Linki
linki w tekście są ważne, służą nie tylko temu, aby czytelnik wiedział, gdzie się kierować, gdzie znaleźć autora tekstu, ale też pomagają pozyskać odbiorców, co jest kluczowe, jeśli zależy nam na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. (Nofollow, doffolow – o tym innym razem).
______

Nie masz pomysłu na artykuł? Chcesz być postrzegany jako ekspert? Zgłoś sie do mnie jest wydawcą portali internetowych i współpracuje z ponad 800 mediami w kraju i Europie. Zrobimy razem coś fajnego! Zapraszam!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *