Public relations, reklama i marketing, to całkowicie inne działania, mają one jednak wspólny mianownik. Te trzy pojęcia, są nierzadko używane jako synonimy.
To błąd!
Nie każdy marketingowiec zajmuje sie PRem, a PRowiec marketingiem…
Marketing to bardzo szerokie pojęcie, jeśli ktoś mówi/pisze że się w tym specjalizuje powinien doprecyzować. Istnieje mnóstwo różnych odmian marketingu i nie każdy zajmuje się wszystkim. Nie jest nawet w stanie to zrobić.
Jest m.in. content marketing, marketing sieciowy, inbound marketing, digital marketing, search engine marketing, social media marketing – można tak wymieniać jeszcze bardzo długo.
A tak naprawdę co jakiś czas powstają nowe odłamy marketingu. Jeszcze do niedawna mało kto słyszał o „content marketingu” prawda?
Co do ??u, to na przestrzeni ostatnich lat zmienił się i niesamowicie ewoluował. Dziś to nie tylko kontakt z mediami jak portale internetowe, radio czy prasa. To nie tylko tworzenie szybkich treści i wysyłka do mediów, z nadzieją na bezpłatną publikacje. Dziś to partnerstwo, pomysł i szacunek. Wsparcie dla każdej ze stron.
Jeśli mamy marketing i PR – możemy zacząć tworzyć reklamę.
Każdy przedsiębiorca, powinien wprowadzić w życie swojej firmy, wszystkie trzy działania, aby efekty były widoczne. Efekty sprzedażowe, ale i wizerunkowe, zapamiętywane i rozpoznawalne. PR, odpowiednie dobrane narzędzia marketingowe i reklama. Każde z tych działań jest tak samo ważne i nie powinno się o nich zapomnieć.
Obejrzyj nagranie ??? ????? ????? ?? ????? ???
https://www.facebook.com/WroclawskiParkTechnologiczny/videos/421711936066924
Obejrzyj nagranie ?????? ?????????, ???????, ????????? – ?? ??? ??̨ ????????!
https://www.facebook.com/events/698826664493148/